Ordassy Károly: Az alázatról

9 nov

LuciferÖnhitt, kevély és büszke vagyok: sohasem alázatos.
Ha olykor mégis alázatos tudok lenni: ez büszkévé és önhitté tesz.
Minden jócselekedetem és minden egyes álszent szavam, amit a szerénység kopott gúnyájába öltöztetek: A hamis alázat büszkeségével tölti el lelkemet.

A kevélység önistenítés. Én pedig még önhitt kevélységemre is büszke vagyok.
Tehát nemcsak magam-istenítő vagyok, de még e magam-istenítést is bálványozom.

Az alázat az egyszerű szavakban lakik.
S így nemcsak a lelki szegények, de még az együgyű bolondok is boldogabbak nálam: Övék az egyszerű szavak csendes alázata.

A cifra-hangú író pedig csak hiú szavai gyalázatát aratja – hisz’ ez a kenyere.

paradise_lost_37

 


Oszd meg velünk véleményedet hozzászólásban!
Ha tetszett amit olvastál, kövess minket facebookon!

https://www.facebook.com/pages/Krisztina77/179499498916238?fref=ts

 

 

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

