Ordassy Károly: Júdással álmodtam

21 Már

Kép

Júdással álmodtam. Épp csak most vitték el Jézust a főpap szolgái, ő pedig ott ült a Gecsemáné-kertben, pont olyan bamba, szélütött képet vágva, ahogy mindig is elképzeltem, hogy így nézhetett, mikor rádöbbent, hogy mit is tett.

És fú, de felpofoztam!
Nem védekezett. Azt hiszem azért nem, mert ez csak álom volt, vagy azért, mert tudta, hogy nekem van igazam, nem tudom.
Aztán megjelent Jézus – pedig az imént már elvitték – és én felkiáltottam:
– Mester! Akarod-e, hogy tüzet kérjek az égből erre a nyomorultra?!
De Jézus elment mellettem, és a földön ülőhöz hajolt. Felemelte.
– Térj észre! – kiáltottam – Hiszen Halálra adott Téged!
Jézus felém fordult:
– Te megveted őt, aki engem egyszer, régen, pénzért a halálra adott? Hiszen temagad naponként adsz halálra bűneiddel: ingyen, kedvtelésből.

Júdással álmodtam. Ott ült, bambán, szélütötten, összeverten.
Összevertem.
S ahogy két pofon közt rám tekintett: arca egészen az enyém volt.

.

.
2014. március 20.



Oszd meg velünk véleményedet hozzászólásban!
Ha tetszett amit olvastál, kövess minket facebookon!
https://www.facebook.com/pages/Krisztina77/179499498916238?fref=ts

Vélemény, hozzászólás?

