Ordassy Károly: Danse Macabre

10 máj

haláltánc_danza macabra

,,Én, ki mostan jelenvaló ember vagyok, az elmúltakhoz hasonlatos leszek.
Elmegyek meghalni: hamuvá leendő vagyok…” (P. de Rosenheim, 1380-1433)


 

Van egy visszatérő,
Lágyan égő
Láz-álmom.

S ez mindig visszakullog,
Szinte bocsánatkérőn,
És rám telepszik,
Mellkasomra űl
Csont-vigyorogva:
Ahogy a Halál hegedűl.

Egy tetemet esznek a varjak
Az erdő szélin.
Én – tán hatéves kölyök
A varjakat elriasztom,
És szánón a tetemhez megyek.

És lám: e bús tetem én vagyok.
Ezóta tudom: egyszer én is meghalok…

 

 

2014. május 9.


 

 

Oszd meg velünk véleményedet hozzászólásban!
Ha tetszett amit olvastál, kövess minket facebookon!
https://www.facebook.com/pages/Krisztina77/179499498916238?fref=ts

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

