Ordassy Károly: [Cifra tüzű lángod…]

5 nov

2547620_0bade8a09ff06d0da5e4ca8ac289fbb9_wm„cifra tüzű lángod fénnyel szemembe lobbanik,
te Új, te Friss, te Mégdacos!
te Égenlebegő
s lobogó!
míg én csupán kerengő
és céltalan veszejtő.
cifra tüzű fényed vak szemembe lángva lobbanik!
Fényednek örvendj!
s nálam érezd magad jobban itt!”

 

„nem jöttem magam örömolajával kenegetni;
örömolajával csalva újragyújtani.
te vágyak hamván holtan gyulladó FeketeFény!
te fáradt-lanyha lángolás!
te kopott tüzű,
Egykori-délceg Fénycsóva!
te Romlásba rosszult Üstökös:

én a Nap vagyok,
és ma este a Földnek bukok alá:
Fagybahalott hevekért.

s míg Én az éjbe pusztulok:
Te világítasz majd!”

42113_ustokos1

2014. november 4.

Reklámok

Egy hozzászólás to “Ordassy Károly: [Cifra tüzű lángod…]”

  1. Ordassy Károly május 7, 2015 - 20:43 #

    Bár amikor írtam, nem volt tudatos az allúzió, mégis kulcs lehet az értelmezéshez:
    A Bibliában szerepel az ,,öröm olaja” kifejezés a 45. zsoltár, 8. versében és – ezt idézve – a Zsidókhoz írott levél 1. fejezetének 9. versében.
    Igaz, kicsit más értelemben szerepel ott a kifejezés.

    O.K.

Vélemény, hozzászólás?

