Ordassy Károly: A Sátán megkísértése

8 máj

satan_tempting_jesus_5

„És láttam, hogy a tengerből feljön egy Fenevad, tíz szarva és hét feje volt, szarvain tíz korona és a fejein istenkáromló nevek. Ez a fenevad, amelyet láttam, párduchoz hasonlított, lába, mint a medvéé, szája, mint az oroszláné: a Sárkány átadta neki erejét, trónját és nagy hatalmát.

Láttam azt is, hogy egyik feje szinte halálosan megsebesült, de halálos sebe meggyógyult.
Az egész föld csodálta a Fenevadat.”

Jelenések könyve.


Történt, mikor az Idők Vége elérkezett, és a Próféciák Beteljesülése eljött, hogy megszületett a Sötétség Fejedelme, aki ember lett és nem ember, és köztünk élt mintegy harminc esztendeig.
Mindenben hasonlóvá lett mihozzánk – kivéve a Hatalmat, ami neki adandó volt.

Mert tudta, hogy adatik majdan hatalom neki a Világ felett mintegy ezer napig, ha eljön az ő ideje.
És mielőtt fellépett volna a Világ előtt, addig titokban maradt az ő létezése, és kilétére nem derült sem fény, sem árnyék.

Történt pedig, hogy a Fenevad elment Városok Városába, és ott élt, munkálkodott, és arca verejtékével ette kenyerét, ahogyan az ember teszi.
És aszály dühöngött, és szomjúság uralkodott a Városok Városában mintegy három és fél éve már.
Miután a Fenevad a nagy aszály idején negyven nap és negyven éjjel böjtölt, végül megéhezett és megszomjazott. Mert az ilyen víz nélküli helyeken bolyong nyugalmat keresve, de nem talál.

Ekkor odament hozzá a Krisztus, hogy megkísértse őt az alázatra. És így szólt:
– Íme, nékem adatott a hatalom, hogy ráparancsoljak az ég csatornáira, hogy azok megnyíljanak, hogy te szomjadat olthasd! Csak kérned kell tőlem alázatos hittel, és én irgalmazok kiszáradt testeden.
Az pedig így válaszolt:
– Most embertestem szörnyen szomjazik. Torkom korhad belé a szárazságba, amivel a Te Atyád sújtja e világot, amiért az felém fordult és önnön vágyai felé. De – tudd meg! – úr vagyok én, ura vagyok kitikkadt testemnek. Az út száraz porát itasd meg esővizeddel, te Ingyenkegyelmű, de engem soha!

Így szólt a Megátalkodott, és nem kért a Könyörületnek Vizéből.
Mert mindenben hasonlóvá lett mihozzánk – kivévén az Alázatot.
Az aszály pedig tovább dühöngött, és az emberekben meghűlt a szeretet.

Ezek után pedig nem sokkal hatalmat kapott a Fenevad a Világ felett, és uralkodott rajta ezer napig, és felkelt az Úristen ellen, és szörnyen gyötörte az Ő szentjeit. És nagy háború lett az Isten és őközötte.
És a megölt szentek vére folyamként folyva elöntötte a világot, és iszonyú volt az öldöklés és az üldöztetés. A Fenevad szíve pedig megvidámodott, és aranyserlegből itta a megöltek vérét, és megrészegedett attól. És így szólt:
– Íme, lásd Isten Fia, te nekem esővizet ajánlottál kegyelmedből, és én nem fogadtam el. Most pedig bort iszok, szentjeid vérborát, mely édes a számnak, s jobb a vizednél!

A megmaradt szentek pedig Istenhez kiáltottak, segítségül hívva a mi Urunk, Jézus Krisztus nevét, és kiáltásuk az égig hatolt. És nagy háború lett akkor az Isten és a Fenevad között.
Végül foglyul esett a Fenevad és élve vettetett a Kénnel Égő Tűz Tavába – és ott sínylődik leláncolva az Idők Végezetéig és Utána, hogy bűnhődjön a szentek véréért.

De nem bánta meg, hogy nem kért a Könyörületnek Vizéből.
Mert mindenben hasonlóvá lett mihozzánk – kivévén a Megbánást.

Íme, ez a Történelem és az Első Világ vége.
És ezután szólt az Isten, és Új Föld és Új Ég teremtetett.
Dicsértessék az Ő Neve mindörökké!


 

 

  1. november 10.
Vélemény, hozzászólás?

