Ordassy Károly: Jób keserve – Caput VII.

3 jún

koponya-53652b67c5aa5bf7180315ad_thumb_top-center_624x0-false

CAPUT VII.
Melyben Jób az élet sanyarú és rövid volta miatt panaszolkodik; halált avagy kegyelmet kér.


Nemde-e a földi halandó élete szolgai lét csak,
                S napja a béreseké? Oly sanyarú a sorunk.
Mint rabszolga kivánja mezőn dolgozva az árnyat,
                S éjjeli megpihenést: Én a halált ugyanígy!
Így fizetett nekem Isten e rossz, szomorú fizetéssel:
                Búnak a napjaival, gyötrelem éjeivel…
Jó nyoszolyámra, ha vágyakozok pihenésre szorulva:
                Álmom tönkreteszed?! S éjjeli félelem űz?!
Hánykódás csak az este a reggeli szürkületiglen:
                Várom az álmot, az éjt: Mégsem nyugtat az ágy…
Férgek emésztik a testemet, ellep az út pora, piszka;
                Seb heget ér karomon, s genny lepi el kezemet.

Életem, ím, a vetélőnél sebesebben elillant,
                Nem maradott örömem, és a remény kiveszett.
Emlékezz, ne feledd, hogy az élet akár a lehellet:
                Szél viszi el napomat, s árnyként messze suhan…
Semmibe foszlik a felleg az égen, lám, nyoma sincs már:
                Így megy az ember is el; Teste a föld pora lesz.

Bősz tenger vagyok-é, avagy emberevő cet a vízben?!
                Őrizel engem akár: őrök a szörnyeteget.
Életemet megutáltam, hagyj már Istenem engem!
                Gyűlölöm életemet! Vess neki véget, Uram!
Ó, mi az ember?! Mért figyeled meg ilyen nagyon őt Te?!
                Nyálam nyelhetem-é?! Számon tartod-e azt?!
Hagyjál, emberek őrző Istene, mit tegyek én most,
                Hogy ne tekints te reám?! Vizslatod életemet…
Vétkeztem, mitevő legyek én most, hogy ne kinozz már?!
                Céltáblád vagyok én?! Íjad rám szegezéd…

Lesz, hogy nem leszek én, ha a bűnömet el nem ereszted…
                Akkor majd keresel – s holt leszek én azidőn.
Lesz, hogy vágyakozol keserűn Te a bússzivü Jóbra:
                S nem leszek arcod előtt – bánni fogod, ha megölsz…


2015. június. 2.
A rajz innen való:
http://www.hotdog.hu/horseland01/fotoalbum/unalom/koponya/53652b67c5aa5bf7180315ad

Vélemény, hozzászólás?

