Ordassy Károly: Ébredő Erő – Kimaradt jelenet: A Jedi

21 dec

Írásom hiánypótlásnak szánom. Három dolog hiányzik ugyanis az univerzumból jelenleg:
Egy valódi sith-lovag a Star Wars VII. részéből.
Egy valódi jedi-lovag a Star Wars VII. részéből.
És a kritika, ami erre felhívja a figyelmet.

A FILMRŐL ÁLTALÁBAN

Olvasva a elragadtatott bírálatokat, a hasraesett behódolásokat, úgy döntöttem, hogy megírom a hiánypótló jajveszékelést. Mert bizony korántsem annyira fényes az Ébredő Erő, mint a kritikák alapján tűnik. Inkább tartozik a Star Wars Sötét Oldalához, egyetlen érdeme, hogy egy lépésnyi újítást sem mer tenni az eredeti © trilógiához képest, így legalább nem bosszant minket klónokkal, midikloriánokkal és Jar-Jar Binksekkel.

„Spoiler” következik. A film nézhető és felejthető. A cselekménye: már láttuk a IV. részben ©. Ez az egyetlen érdemi „spoiler”, ami erről elmondható, s ami elmond mindent.

Mielőtt belemerülnénk a cím sugallta jedi-kérdésbe, néhány megjegyzés a bakirovatból: vannak a filmben apró, zavaró hibák, például hogy honnan került elő Luke Felhővárosban eltűnt fénykardja, ami ugye a kezével együtt leesik a mélybe? Vajon ki a fene és hogyan halászta elő a galaxis valamelyik zugából, és hol van a Szentjobb? Ha valaki megtalálta a Felhőváros alatti gázbolygó végtelenjében a kardot, hol van Luke markolatszorongató jobb keze? Szerintem a tökéletes giccs az lett volna, ha előkerül a Szentjobb is…

De ha már megkerült a fénykard, hadd említsem meg, hogy a filmbeli Nagy Relikviagyűjtés nem áll meg ennyivel: meglett Darth Vader maszkja is!!! Igaz, hogy a VI. rész végén Luke a sisaklevételnél ezt három darabra szedi – de aztán talán mégis visszarakja apja arcára, nem tudom, miért, de így égeti el, maszkban (ami szerintem baki) – és aztán apja fejét-maszkját vajon magával viszi? Megtartja emlékbe?! Otthagyja az Endoron?
Akárhogy is: Sith-lovag-Kicsi-Solo megtalálja egészben a maszkot – vagy az Endoron, vagy Luke vitrinjében, nem tudom, de a többi fémet leadhatta a MÉH-be, mert csak a maszkot látjuk a házi szentélyében – vajon benne van a koponyacsont is? Mindezt pedig csak azért, hogy Kicsi-Solo imádkozhasson a papihoz! Igen, a kamaszbajos Kajla Rén azért imádkozik a végül jó útra tért Vader végre megtalált sisakjához, hogy az segítsen neki kiirtani a jóságot a lelkéből…
Na…ömm…khmm… hát az ember keresi a szavakat…
(Vader amúgy pont ugyanúgy él tovább egy „szellemi testben”, mint Obi-wan és Yoda, tehát igazán megjelenhetne a buzgó unokának, szerintem az lenne az igazi giccsmax…)

Is_Darth_Vader_alive_in_Star_Wars_Episode_VII__The_Force_Awakens_

Ezek apró bakik, amúgy elnézhetőek lennének – bár ennyi (kurva sok) pénzért igazán nem kellett volna ilyen apró baromságokkal kedveskedni a rajongóknak, de lenyeltük. További bosszantás még a gülüszemű-sárgaszínű-női-Yoda is (aki nem is jedi, de „ismeri az Erőt”, úgy, mint én a Bencés-regulát…). Bosszantás a tény, hogy R2D2-t ebben a formában teljesen felesleges volt betenni a filmbe, vagy az, hogy C3PO vicces-idegesítő droidból érzelgős fémhulladék lett, Leia hercegnő pedig egy megtört, klimaxos senki. De legfeljebb egy C-kategóriás Angela Merkel.

89013

Bosszantó, hogy ők mind csak azért vannak benne a filmben, hogy benne legyenek a filmben. Az egyetlen valamire való átemelt elem az eredeti trilógiából Han és Csuvi párosa © – és ezért hálásak vagyunk, igaz, a kiégett férj és aggódó apa szerep nem nagyon illik Hanhoz.

Röviden: a film nézhető és felejthető – és ez utóbbi is érdem valahol, hiszen az eretnek-trilógia (I-III.) tartósan sokkolta a közönséget, rémálmainkban a mai napig meg-megjelenik Jar-Jar Binks és Anyjakínja Skywalker, hogy megríkassák a rajongókat felejthetetlenül rossz karakterükkel. Végülis jobb erény híján a felejthetőség is érdem…

Tehát kedves Jeffrey Ja©ob Abrams: Nyugoggyále! Senki sem várta tőled – tőled senki – hogy olyan nagyszerű űreposzt hozz létre, amilyen az eredeti trilógia volt (hibáival együtt is). Tőled csak azt vártuk, hogy mesélj el egy új (új!) történetet a régi elemek felhasználásával és tiszteletben tartásával. De te ezt az alacsony lécet is leverted: hogy mitől nem új a film, az világos, mindenki megírta már: ez a IV. rész (©) másolása. És tény, hogy emellett többnyire sikerült tiszteletben tartanod az eredeti trilógiát is – tehát félig majdnem sikerült elérned a célt.

A JEDI-HIÁNY ÉS A FÉNYKARDVÍVÁS LÉNYEGI ELEMEI

Többnyire tehát sikerült tiszteletben tartani a jediverzum sajátosságait.
Kivéve azt az apró, elhanyagolható elemet, hogy ki és mi a jedi-lovag, és hogy milyen egy jedi-sith-összecsapás. J. J. Abrams épp csak ezt nem értette meg: a jedi-mivolt lényegét.
És ez az, amit nem nyelünk le! Bakik? Oké. Felesleges nosztalgia-karakterek? Jó. Történetkoppintás a ©sillagok háborúja IV. részéből? Hagyján! További belterjes apám-fiam-húgom-sith? Oké. De a jediség félreértése, és a fénykardok misztikumának teljes tönkrezúzása nem nyelhető le. Ez az, ami egész egyszerűen tönkreteszi a filmet, és „utánzat” helyett „gyenge utánzatot” csinál belőle.

Jedi, sith és fénykardvívás: ezt a hármat ott fogom bemutatni, ahol egyszerre vannak jelen, hogy kitessen, mi az Ébredő Erő legnagyobb hibája. És ez a hiba bizonyos szempontból nagyobb, mint amit a kiátkozott előzmény-trilógia elkövet – mert az „eretnek-trilógia” készítői a Darth Maulos, franciapáros, néma lézerkardvívás után lassan megtanulták, hogy mi a lényege egy ilyen vívásnak: a fizikai mellett az elvi, erkölcsi vívás. Ez mindig egy szellemi harc a Jók és a Gonoszok, az Erő két oldala között.
Igen, ez volt az, amitől bűzlött Baljós Árnyak, mert Darth Maul nem sith, hanem egy kimetszett torkú bérgyilkos, de nem egy  erőuraló, szellemileg potens lény. Ez a hiba az, amit nagy nehezen sikerült kijavítani a Sith-ek bosszújában: az, hogy nem csak úgy néma csitt-csatt, és kész is a fénykardvívás, hanem a vívás alatt a fénykardok mellett az elvek, akaratok is összecsapnak. Ehhez pedig kellenének elvek is ugyebár…
A párbaj alatt tehát a történet kimenetele szempontjából releváns, normálisan megírt párbeszéd hangzik el. Onnan tudjuk, hogy ez a feltétel teljesül, hogy:
– A szereplőknek mozog a szájuk és ezt hallható hang kíséri.
– Ezekre a hangokra emlékszünk, mert a történet magvát képezik, és szeretjük idézgetni is.

Nézzük meg, milyen ez, ha működik:

PÁRBAJ A IV. RÉSZBEN

obi-vs-darthMi a tétje a IV. rész bajvívásának? Egykori Mester és Tanítvány összecsapnak, a Tanítvány állítja, hogy erősebb mesterénél, a Mester pedig állítja – később bizonyítja – hogy a „fizikai” vereség hatására még erősebb lesz. Úgy tűnik meghal az utolsó jedi, és csak egy félképzett tanítvány marad a Sötét oldal ellenében. Emlékezetes mondatok:
– Régóta várok rád, Obi-Wan! Most végre bezárul a kör. Tanítványodként hagytalak ott, s most én vagyok a mester!
– Csak a gonosznak lehetsz mestere, Darth!

– Elhagyott az erőd, öreg.
Nem győzhetsz, Darth. Ha most halálra sújtasz, nagyobb lesz az erőm, mint azt el tudnád képzelni.

PÁRBAJ AZ V. RÉSZBEN

sw_lgi_gallery09Az V. részben jedi-tanonc és sith-lovag bajvívását látjuk, ahol a Sith-lovag vívásban legyőzi (fizikai győzelem), majd a származásával sokkolja (lelki győzelem) a jedi-tanítványt. Luke személyiségfejlődésének, jedivé válásának egyik legfontosabb része ez a kudarc, de Darth Vader pálfordulását is előkészíti. Emlékezetes mondatok:
– Obi-wan sohase mondta el neked, mi történt apáddal…
– Épp eleget mondott… Elmondta, hogy te ölted meg.
– Nem, Luke. Én vagyok az apád.

– Luke, te elpusztíthatod az Uralkodót, és ezt tudja ő is. Erre a sorsra születtél. Állj mellém, s mi ketten fogjuk uralni a galaxist, mint apa és fia… Jöjj velem, ez az egyetlen út.

PÁRBAJ A VI. RÉSZBEN

How-to-deal-with-Darth-VaderA VI. résznél a jedi-lovag nem akarja használni a sithek ellen az Erő Sötét Oldalát, ezért nem harcol, majd – további rokonsági terroradalékkal… – Vader rákényszeríti a jedit a Sötét Erő és a Gyűlölet használatára. Luke a sith-nagyúr ellen azonban nem használja a Sötét Erőt, és ezáltal megmarad valódi jedinek. Ezzel vállalja halálát és azzal a jedi-rend végleges felszámolódását, a Köztársaság és barátai végső pusztulását, de nem öli meg az apját, mert az nem fér össze az elveivel és a jediséggel. Ez hangzik el az Uralkodó és Luke közt, miután legyőzi apját, aki megadóan várja a halált:
– Jól van, jól van! A gyűlölet erőt adott neked. Most pedig teljesítsd be sorsodat, és foglald el apád helyét az én oldalamon!
Soha… Én soha sem térek át. Kudarcot vallott velem. Én jedi vagyok, mint valaha apám is volt.

Még a fegyverét is eldobja! És ez a párbeszéd remek, tömör és tartalmas – végig a párbaj tíz percében. Annyira jól megírt, hogy még a gyenge színészi alakítás sem rontja el.

További adalék még a párbajokhoz, hogy az eredeti trilógiában a párbajt mindig keresik és akarják jedik és sithek. Sohasem meglepő vagy véletlenszerű egy párbaj: Nem, hanem a párbaj az akaratuk, sorsuk és végzetük, annak meg kell lennie. (Ez a feltétel például teljesül az eretnek-trilógia néhány összecsapásánál, főleg a III. részben.)

PÁRBAJ A VII. RÉSZBEN

Star-Wars-7-Force-Awakens-Finn-vs.-KyloNa, akkor nézzük meg a VII. rész nagy fénykardjelenetét:
Elvi tét? Semmi! Erkölcsi? Semmi!! Sors, végzet, akarat? Semmi!!! Akkor?
Itt CSAK két fénykarddal rendelkező ember véletlenül összefut egy bolygón. Vívnak. Az egyik győz. Aztán jön egy harmadik ember. Vívnak. Végül ez a harmadik győz. Emlékezetes mondat: Nincs… Egyáltalán bármilyen mondat?… Van valami olyasmi, hogy:
„Legyél a tanítványom, majd én megtanítalak az Erő használatára.”
Ez a mondat majdnem ugyanígy (©) elhangzik a Star Wars ötödik részében, ahol még értelme is van. De itt nem illeszkedik a történethez, ötletszerűnek – és nem végzetszerűnek! – tűnik a felajánlás, és a mondat a továbbiak ismeretében irreleváns a történet folytatása szempontjából. Ez lenne ennek a párbajnak a sava-borsa?! Egyetlen lopott és rosszkor használt mondat?! (Nem is párbeszéd, mert nem érkezik rá válasz.)
Ez így egy kalap szar, nem pedig jedi-sith-párharc.

De különben is: hol van itt bárki jedi?! Úgy értem: hol van itt  bárki, aki Valódi Jedi…? És ez a második hibája ennek a párharcnak. Luke Skywalker a IV. részben kap egy gyorstalpaló kiképzést Obi-wantól az Ezeréves Sólymon, majd az V. részben egy valószínűleg hetekig tartó kiképzést Yodától a Dagobah-n, és folyamatosan kapcsolatban van a már halott Obi-wannal, aki vezeti, segíti, rá-rávezeti az erőhasználat rejtelmeire. Na, ez az alapszintű jedi-képzés. És ezek után Luke csúfos vereséget szenved egy sith-lovagtól, mert ez csak az alapszintű-kiképzés, az Erő Sötét Oldala pedig Hatalmas és Félelmetes, nem pedig baracklekvár és puding…

És a VII. részben milyenek ezek a botcsinálta „jedik”? Mitől lesznek erőhasználók és fénykardforgatók?
Ez a csávó kiugrott rohamosztagos, tehát nyilván ért a kardforgatáshoz, nem? Nem?… Nem!!!
star_wars_7_finnEz a csaj ügyesen forgatja a fekvenyomórúdját a film elején, ezért nyilván tudja használni a fénykardot is, nem? Nem!!!

5-instagram-posts-from-star-wars-7-the-force-awakens-daisy-ridley-that-prove-she-s-a-re-600636Attól, hogy valahol valami bizseregni kezd benne, attól még nem tanulja meg használni a fénykardot, nem ismeri az elmetrükköt és nem tud tárgyakat mozgatni – jobban, mint az elmúlt húsz évben jedi- és sith-kiképzést egyaránt kapó ellenfele. De ők azért lazán lekardozzák a félelmetes – a nevetségesen siralmas – sith-et.
És ezzel az a baj, hogy akkor szar az egész jedi-képzés. Ha két laikus ilyen jól forgatja a kardot, akkor a sith-lovag (vagy ren-lovag…) tudása, Darth Vader vére, Luke jedi-akadémiája és a valahonnan előbukkanó újabb Sötét Nagyúr kiképzése: szart sem ér. Akkor én is jedi vagyok. Rögtön, amint bizseregni kezd a kisujjam három sör után, már jedi vagyok, és tudom forgatni a fénykardot…

star-wars-7-kylo-ren-unmasked-picA harmadik baja ennek a fénykardvívásnak pedig: Kicsi-Solo-sith-lovag. Bár tudnám használni az elmetrükköt! Azonnal felszólítanám a képen levő két rohamosztagost, hogy kurva gyorsan lőjék seggbe ezt a gótmetálos senkit!
Szokjunk már le arról, hogy érzelmileg sérült, hisztis kamaszfiúk a Gonoszok. Nem: ők szánalmasak, esetlenek, sajnálatra vagy atyai pofonra méltók, de nem Gonoszok. Egy sith maga a kiérlelt Gonoszság, de ez a kamasz Kajla Rén nem sith-, csak „shit”-lovag… Ők a Valódi Gonoszok: Darth Vader és az Uralkodó, III. Richárd és Macbeth, Szauron és a Boszorkánykirály.
És az az erőltetett, kamaszpanaszos könnybe-giccsbe fúló Dallas-jelenet az apja megölésekor: na, ne! Érzelmi – és színészjátéki – mélypontja annak a rakás lopott tévedésnek, aminek Ébredő Erő a neve.

Tehát ez a bajom a fénykardvívással:
Normál esetben egy erényes jedi-lovag és egy gonosz sith-lovag elkerülhetetlen, végzetes vívása megfűszerezve párbeszédes érzelmi, lelki, szellemi összecsapással. A VII. rész csúcsaként funkcionálni akaró fénykardvívás pedig:
Két nem-jedi véletlen létrejövő összecsapása egy elbaszott életű kamasszal, párbeszéd nélkül és emiatt bármilyen elvi, lelki, szellemi összecsapás nélkül.
Ó, Abrams, te csak a fénykardokat láttad az eredeti trilógiában?! Kiherélted a fénykardvívásból a misztikát és a nemes küzdelmet! Ennél az „eretnek-trilógia” párbajai is jobbak voltak – mert azokban (többnyire…) jedik és sithek harcoltak, és vagy látványosak voltak, vagy jelentőségteljesek voltak – sőt, egyszer-kétszer mindez együtt összejött.

A többit már más kritikusok leírták – s ez a többi röviden így hangzik: sajnos az „eretnek-trilógia” után itt a következő borzalom: az eredetietlen, nosztalgikus „koppintás-trilógia”… ©

És egyébként: eddig úgy tudtuk, hogy van egy régi jóslat egy jediről, aki végül egyensúlyt hoz az Erőbe, amit előbb Anakinra, majd Luke-ra értettek Obi-wanék, majd láttuk, ahogy ezt az egyensúlyt mégiscsak Darth Anakin Vader hozza el, mert mindkét sith-et megöli – magát kétszeresen is, mert visszanemesül jedivé, és ezt fizikálisan sem éli túl.
Tehát akkor mi szükség van újabb részekre? Egyensúly van az Erőben a VI. rész után. Szar ez a jóslat, ha csak 30 évre szólt, nem ér semmit…
A pénz beszél, a jós ugat – Forgassunk még jó sokat…


Reklámok

29 hozzászólás to “Ordassy Károly: Ébredő Erő – Kimaradt jelenet: A Jedi”

  1. Béla Kovács december 22, 2015 - 15:38 #

    Az az apróság nem zavar hogy a halotti méglyán egyben ott volt a maszk az Endoron? 😀

    • Béla Kovács december 22, 2015 - 15:41 #

      Amugy meg valami bajod van a gothmetállal…te diszkos….?! B|

      • Krisztina77 december 22, 2015 - 15:46 #

        Ez talán a K77 történelmének legértelmesebb kommentje volt. 😉 Kössz.
        De amit fentebb írtál, annak utánanézek. Ha így volt, akkor ezt nem rovom fel a filmnek, te gótmetálos!

        O.K.

    • Névtelen december 23, 2015 - 00:17 #

      tuti hogy 90-es évek végén születtél …..

      • Krisztina77 december 23, 2015 - 01:13 #

        Ki? Kovács Béla, vagy én?
        Mert én a 80-as években.
        (Mert amúgy a 90-es években születni elhibázott dolog, vagy mi?)
        ……………………………. 🙂

  2. Krisztina77 december 22, 2015 - 15:47 #

    Az a bajom amúgy vele, hogy ez a csávó nem gonosznak tűnik, hanem egy kalap szarnak – én legalábbis nem féltem tőle. Utánanéztem, és javítottam a sisak-témában. 🙂 Köszi.

    • Athor december 22, 2015 - 17:25 #

      Nekem Han Solo halála volt, ami nem tetszett. Olyan jelentéktelen volt, mintha csak egy másodrendű npc lett volna, nem a SW 2. legikonikusabb alakja…

      • Krisztina77 december 22, 2015 - 18:10 #

        Igen, elég gagyi jelenet volt. Elképzelem, ahogy órákon át egymás arcába hajolva izzad a ,,forgatókönyv” fölött Kasdan és JJA, hogy ,,hogy a picsába öljük meg hiteles és jelentős halállal Hant?”

        Hát, a kérdés helyes megválaszolása nem jött össze. :/

      • Mogyorósi Gábor december 23, 2015 - 17:13 #

        Egyet értem Han Solo halálával kapcsolatban. Kylo Ren annyira elcseszett karakter lett, hogy ezt a jelenetet is porba tiporta. Annyira nem jött át a “Fiú megöli az apját” drámai jelenet, hogy egy válrántással elfogadta az ember a már régóta rebesgetett haláljelenetet.

      • sum-blink december 29, 2015 - 12:08 #

        Igen. Ilyen méltatlan halált halni egy taknyos gyerekbáltal a filmtörténelem egyik legikonikusabb figurájának… Onnantól szinte leírtam a filmet, hiába spoilerezte el drága youtube pápánk hónapokkal előtte. Ennyire az előzménytrilógia sem mert tiszteletlen lenni.

  3. Spawn december 22, 2015 - 21:24 #

    Anakin igazából azzal hozta egyensúlyba a dolgokat hogy a Jediket is leredukálta az 1 Mester 1 Tanítvány szintre. 😀

    Nekem igazából tetszett ez az új film annak ellenére hogy akár New New Hope is lehetett volna a címe 🙂 De igazából arra volt hogy bemutatta az új szereplőket, felvázolt egy új sztorit. Persze nem hibátlan de az előző 6 film sem az.
    Nekem nem volt bajom Rennel, látszott rajta hogy még imbolyog a világos és a sötét oldal között és teljesen bizonytalan. Egy hisztis eltévedt kamasz, igen 🙂 Az apja megölésével viszont végleg áttért. Ugye még Vader sem volt képes arra hogy megölje a saját fiát….
    A Rey-jel való párbaja nekem pont azért tetszett mert látszott hogy noha átjárja az Erő őket van még mit tanulni.

    Egyébként ahogy én látom pont hogy azt várták Abrams-től hogy valami hasonló nagyot alkosson mint Lucas ’77-ben pedig erre esély sem volt. És nem is akart. Ha meg teljesen új dolgokat talált volna ki akkor azon panaszkodnának sokan hogy ez a szemét hogy mert eltérni attól amit Lucas kitalált. De mindenkinek nem lehet a kedvére tenni amúgy sem…

    • Krisztina77 december 22, 2015 - 21:46 #

      Hát akkor úgy mondom, hogy én nem vártam nagyszerűt és újszerűt az ürgétől. Megnéztem, hogy jé, ő rendezte a Lost-ot, és tudtam, hogy vége a dalnak. Ez egy filmgyáros, filmiparos csak az én szememben.
      Nyilván, ha sokat újít, akkor felhördül mindenki, de ő semmit se újított, és ez így eredetietlen, lelketlen. Aki nem elég tehetséges egy feladathoz, az ne fogjon hozzá. Nekem ő nem üti meg a szintet.

      De örülök, hogy neked tetszett a SW7. 🙂 😉

  4. Krizsai Fanni december 22, 2015 - 21:34 #

    Pontokban egyetértettem – tényleg kiölték a misztikát az egészből. Na de.
    Én Kylo-t nem könyvelném el rögtön szarnak. 😀 Ha visszaemlékezünk, Anakin szerintem még rosszabb volt az ultragay szövegeivel meg nyáladzásával, na meg nem tudhatjuk, ez a kretén miket élt át, hogy ilyen lett. Persze lehet, hogy a folytatás még csalódottabbá tesz, viszont az sincs kizárva, hogy egy olyan erős lelki fejlődést rittyentenek nekünk, hogy a végén kalapot emelünk. Várjuk még ki a többi részt. No meg az sincs kizárva, hogy megmagyarázzák még, miért képes Rey harcba szállni. Talán kapott ő már kiképzést még gyerekként, ki tudja 😛 Na meg az exkommandós niggagyerek is… majd kiderül még, bevezetésnek ugyan nem volt túl erős, de sok lehetőséget hagyott maga után.
    Engem valójában csak Leia reakciói sokkoltak. Semmi érzelem, semmi erő… Csak egy összeszottyadt frigid öregasszony. :/

    • Krisztina77 december 22, 2015 - 21:51 #

      Még az is lehet, hogy olvassák ezt a beszélgetést, és javítanak ezt-azt, de én már arra nem ülök be a moziba.

      Nem idegen a SW világától, hogy utólag ,,megmagyarázzanak mindent”, még az is lehet, hogy ez a csaj egy új lény, egy ún. alakváltó, és ő maga Mace Windu vagy Qui Gon Jin, aki öngyógyító képességével túlélte a halálát, vagy feltámadt az Erő segítségével……..

      Leia tényleg béna volt, ha lehet tehetségtelenebb, mint eredetiben – pedig ott is vannak szörnyű pillanatai, Carrie Fisher ugyanis szerintem egy közepes színész. Nem véletlen, hogy csak Harrison Ford futott be abból a gárdából.

      Szóval reméljük a legjobbakat…… ja nem…..
      Reméljük a legkevésbé rosszakat! :/ 😦 😀

      Köszi, hogy írtatok! 🙂

  5. hola12 december 23, 2015 - 10:25 #

    KYLO REN NEM SITH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Krisztina77 december 23, 2015 - 12:23 #

      Igen, és szerintem ez az átnevezés egy felesleges dolog a filmben. Ő ,,ren-lovag”…
      – Az Erő sötét oldalát használja
      – Gonosz
      – (Vörös fényű) fénykardja van.

      Nekem ez annyit tesz: sith.

  6. hola12 december 23, 2015 - 10:42 #

    Én nem teljesen értek veled egyet. A Rey-Kylo párbajnál Rey azért győzött, (én szerintem), mert mint tudjuk Kylo-nak vannak érzelmei… nem kevés 😀 És a párbaj előtt megölte az apját, már harcolt, így el is fáradhatott… A lényeg, hogy azt kimutatták a filmben, hogy Reyben nem kevés az erő… és azt jól meg tudták tenni. Az, hogy szar a párbaj meg nincs lényege, szerintem azért van, mert ezek még fiatalok. És van még mit tanulniuk! Rey múltját nem tudjuk meg (ezért van pl okunk megnézni a 8. részt) így nem tudhatjuk, hogy, hogyan és miért ilyen. Szerintem Rey-el kapcsolatban mindenkinek számtalan kérdése maradt. Finnről sem tudunk meg olyan sokat. És Luke? Hát igen ott a jedi. És szerintem nem akkora baj, hogy nem szerepelt (vagyis csak pár percet), mert így a fiatalok esését, maguktól tanulását láthattuk… nem tetszett? Akkor itt az ideje, hogy tényegesen megtanuljanak jedik lenni. És ebben gondolom majd Luke fog segíteni… és Luke múltja? Hát, a padawanja végül is a Sötét Oldalon áll. Most meghalt Han, a legjobb (talán egyetlen) barátja. És most odament hozzá Rey aki válaszokat akar. Szerintem a 8. részt még meg tudják csinálni, hogy nagyot csattanjon a 7. rész után…

    • Krisztina77 december 23, 2015 - 12:34 #

      Köszönöm a hozzászólást, örülök, hogy Neked tetszett a film! 🙂

      Azért kitérek egy-két dologra:
      ,,És Luke? Hát igen, ott a jedi.”
      Nem. Nincs ,,ott” a jedi, semmi értelme nem volt a szerepeltetésének ebben a filmben, majd talán a 8-adikban lesz.
      Beletették ezt a szerencsétlent, hogy benne legyen ő is, hogy senki se hiányozzon a panoptikumból, de semmi szerepe nem volt. Ezzel kábé olyan volt a film vége, mint egy Barátok Közt epizódé………….

      Örülök, hogy neked tetszett, örülök, hogy szerinted érdemes folytatni a trilógiát, de szerintem palacsinta lett az új rész, fent leírtam, miért.

      Ez a ,,nem-sith, hanem ren-lovag-dolog” meg….. hát, elég érdekes. Miben más egy sith és egy ren? A film alapján SEMMIBEN. Akkor ez egy funkciótlan átkeresztelés, és nem nagyon érdekel a sok fanfic könyv, ha azok szerint van különbség, mert én a filmekről írtam – és a film alapján semmi értelme, hogy rennek nevezzük azt, ami eddig sith volt.

      Ha a jediket a 8. résztől nem jedinek, hanem mukinak nevezik ezentúl, mert Luke – J.J.A. – gondolt egyet, és így nevezte át magát, akkor az is megfelel majd a rajongóknak? Nem hiszem.

      Üdv!
      O.K.

      • Bodri Takonyweaver december 23, 2015 - 20:30 #

        Felfoghatjuk úgy is, hogy az eredeti trilógia egy űropera ès nem vèletlen….gyakorlatilag egy full misztikum, legenda, monda…egy szèp ès epikus mese, viszont a valóságtól elrugaszkodott…az uralkodó tènyleg gonosz…nem egyszerűen hataloméhes, hanem GONOSZ….mind az előtrilógia, mind az új rèsz elrugaszkodik ettöl ès inkább közelebb evez a “realitáshoz”
        Igen….sajnos vannak hisztis felnőttek, mint Anakin, van, hogy inkàbb a fènykard pàrbajra koncentrálsz, mintsem pofàzz 100 èvig ès meg akarod magyarázni, hogy a mindent àtjáró erőt akkor tudod manipulàlni ès használni, ha egy midikloriánoknak nevezett apró rèszecskék (nem kell élőlényekről beszélnünk) magas koncentrációban található meg benned…az emberek esendőek, egszerűek ès nem epikusak….mindenki egy epikus űroperát, egy mesét várt a régi módszerekkel elmesélve….nos…nem ezt kaptuk sem régen, sem most….jó lett volna, szép lett volna, dee…ez van….tényleg szutykok a karakterek és tényleg azt vártam volna, hogy Luke kiképzi Leilát…és az, hogy Fin majd elpicsázza Ren-t, azt furcsának találtam, mert sztem az, aki a takarítórészlegrn szolgált és az első csatája, akkor volt, amikor volt, az nem jogosítja fel egy fèlig a jövőbelátó erőhasználónak az elpicsázását…plussz honnan húzták elő azt az elekttovibropengès tonfás tagot? Az volt a legnagyobb bajom, hogy nem tudta a film eldönteni, hogy misztikus űropera, vagy epikus kalandfilm szeretne lenni?

  7. Attila Hódosi december 23, 2015 - 19:39 #

    Sok sok évvel a véres galaktikus polgárháború után, így látatlanban, nem rommá lőtt birodalmi rombolókat és TIE vadászokat keresnék, hanem valamiféle Luke tanítványok sokaságát, akik többé kevésbé elsajátítják az erővel történő bánás módját, esetleg közülük néhány kivételes tehetség tovább is megy a szenvedélynek utat engedve, ezáltal szabad folyást engedvén az érzelmeinek áttérve a sötét útra.
    Azt mondom, ezt a filmet azoknak készítették, akik a modern mászkálós, lövöldözős ( levágom, ha addig élek is ) játékon nevelkedtek. Nem az én világom, ha meg is nézem azt inkább a technikai effektek miatt teszem, elvégre ma már nem építenek maketteket mint réges-régen. Virtuális városok nőnek ki a bitekből villámgyorsan szerte a galaxisban.

    • Krisztina77 december 23, 2015 - 23:14 #

      Köszi Bodri Takonyweaver!
      Egy véleményen vagyunk. 😀

      Kedves Hódosi Attila!
      Nem is tudom, melyik filmkritika zárta kábé ezzel: ,,Hogy kényszerült megint ellenállásba és üldözött helyzetbe a köztársaság-párt? A Halálcsillag 2 után volt rá harminc évetek, hogy csináljatok VALAMIT!”

      Hát szóval ja… azt hittem mást jelent az ,,egyensúly az erőben”, nem azt, hogy senki se csinál szart se 30 évig, Luke is csak annyit tett hozzá az Új Köztársasághoz, hogy kiképzett egy pszichopatát…

  8. Tom Cruise december 28, 2015 - 13:57 #

    Star Wars-tól függetlenül, illetve vele kapcsolatban…
    Mi számomra a jó film? Hm..azt tudom, hogy bizonyára mi nem.
    Amikor középen ülve a film alatt észreveszem, hogy valaki oldalt lemegy a lépcsőm.
    Amikor jobbra-ballra nézve azt látom, hogy az emberek keresztbe tett karral – szinte valamire várva – ülnek, majd észreveszem, hogy én is!?
    Amikor az UTOLSÓ egy percben, talán nosztalgiából majdnem elérzékenyülök, hogy Luke talán visszatér?…hagyjad már.
    Jah, több eszembe sem jut, mivel már el is felejtettem?!
    Uh…

  9. Gergely Galló december 30, 2015 - 15:15 #

    Maximálisan egyet tudok érteni a kritikáddal. Egyetlen megjegyzés: szerintem túlságosan nagyvonalú voltál, amikor “apró” hibákat emlegettél; ez a film sikítva vágja magát hanyatt a logikai, strukturális, narratív bakiktól, amiket nem lehet elintézni egy vállrándítással, olyan magyarázatokkal, hogy ez egy rajongói film, hogy ez csak felvezeti az új trilógiát, hogy igen-igen vannak benne hibák, de a régi részekben is előfordultak. Én most akarom megkapni az új Star Wars élményemet, ha már ekkor médiahiszti volt körülötte. Plusz abban a korban, amikor az átlagnéző is képes kockáról kockára, centiről centire átvizsgálni egy filmet, ne legyenek elbaszott jelenetek egy millió dolláros projektben, mert az vérciki. Ez a film lusta, vérszegény, a forgatókönyve lyukas és leginkább csak a már korábban megírt jelenetekből, narratív megoldásokból él, de ezt már többen leírták előttem.

    Összeszedtem pár, inkább költőinek és vitaindítónak szánt kérdést.

    Amikor Kylo Ren elrabolja Reyt, azt azért teszi, mert az Erővel belelát a fejébe, és megtudja, hogy a lánynak látomása volt Luke-ról. Következtetés: nem kell tovább üldözni a droidot az infóért, majd kiszedi a lányból. A vallatás során mégis első kérdése az, hogy mit tud a droidról. Miért?

    Ha a lány tudja, hol van Luke, miért kell a végén a két robotnak összeilleszteni a hiányos térképeket? Nem lett volna elegánsabb, ha a lány mondja meg? Ez legalább motiválhatta volna a cselekményt, hogy el kelljen menni arra a nyüves Csillagpusztítóra (a.k.a. Halálcsillag), hogy kiszabadítsák. Másfelől így legalább kihagyhatták volna a csökkentett módba kapcsolt R2-D2 abszolút indokolatlan feltámadását, sőt magát R2-D2-t is, akihez jobban illett volna, ha Luke gazdával marad. Ha Luke megtalálása a cél, miért nem hű a forgatókönyv ehhez a célhoz? Miért nem tudták folytatni ezt a szálat az Ellenállással való találkozás után is? Ott volt a Rey-ziccer, ő tudja mi a dörgés, el is rabolták!, csak ki kell hozni a gonoszoktól. De nem, a gonoszokhoz azért megyünk, mert váratlanul új cselekménymag bontakozott ki. Ziccer kihagyás, csapó 2.: a kiszabadítás után sem veszik hasznát a Rey fejében lévő infóknak, hanem – újabb gyengén motivált elem – R2-D2 úgy dönt hogy legyen folytatás, felébred és kiegészíti a térképet.

    Ha már Halálcsillag 3., miért csak a film felénél tudjuk meg, hogy van ilyenje az Első Rendnek. A Star Wars filmek sajátossága, hogy a textuális bevezetőben mindig megkapjuk a filmek kompakt expozícióját, hasonlóan az eposzok propozíciójához. Ezek az expozíciók a film lényeges narratív elemeit tematizálják, lásd. Új remény, ahol a felvezetőben megtudjuk, hogy a Halálcsillag lényeges része lesz a cselekménynek, de idézhetnénk akár a Jedi visszatért is. Itt miért csak derült-égből-Halálcsillag kapjuk meg a film derekán az amúgy fontos szuperfegyvert?

    Eleve a rossz erők miért mindig valami masszív szuperfegyverben látják a siker útját? Annak ellenére, hogy pont azokban a részekben győzött vagy szerzett előnyt a jó, ahol a rosszak – kereskedelmi szövetség, Birodalom és most már az Első Rend is – pénzt és energiát nem kímélve hatalmas csodamasinákkal akarta rettegésben tartani a galaxist. Így kezd az egész nagyon komikussá válni, mint egy hülye flashback poén.

    A film első fél órája elég jó filmnyelvi megoldásokkal él, a bevezető képsor kifejezetten attraktívra sikeredett, de mi történt a vágóval húsz perc után? A film első tizenöt-húsz percében izgalmas szoros vágások vannak. Ezek hova tűntek később? (Mondjuk lehet, hogy csak az én figyelmem kalandozott el) Lehetséges, hogy kirúgták a vágót, mondván, ne akarjon Eizenstein lenni, elvégre ez csak egy Disney-film?

    Miért visel maszkot Kylo Ren? Semmi funkciója nincs, Vadernél kellett a maszk, hogy életben maradjon, emellett pedig a jelleméről is számot adott: olyan figura, akit eltorzított a sötét oldal, valamit rejteget a maszk alatt. Itt nem volt sem titok, sem rejtély, a maszk alatt egy átlagos külsejű srác van. Így maximum azt tudom elképzeli róla, hogy egy cosplayes rajongó az éves Star Wars találkozóról. Zárójeles: legutoljára az Űrgolyhókban láttam olyat, hogy valaki csupán a dizájn miatt koppintotta Vader maszkját. De ha már maszk, legalább legyen félelmetes, vagy legyen negatív ikonikus kódoltsága. Vader maszkján halálfej és náci rohamsisak motívumai tűnnek fel, azt hiszem nem kérdés mire utalnak ezek és milyen képzeteket hívnak elő. Míg Kylo sisakján az a csőrszerű kitüremkedés leginkább a Donald kacsára emlékeztet. Ja, hogy ez egy Disney film! Majd elfelejtettem.

    Egyébként is problémás ez a Kylo Ren. A film látszólag nagy hangsúlyt fektet arra, hogy nézőként valamit kezdjen vele az ember. Azonosuljon? Átérezze a vívódását? Kösz nem! Kit érdekel? Béna: folyamatosan kicsúszik a kezéből az irányítás, egy dilettáns erőhasználó simán elveri elmetrükkben. Alattomos: megöli az apját a Brutus manőver szakszerű alkalmazásával. Gyenge: egy takarító – akit még egy rohamosztagos is elver kardpárbajban – partiban van vele, egy amatőr pedig kis híján megöli (és erre nem mentség, hogy megsérült). Ha ezt összerakom azzal, hogy az Ellenállók rutinból elintézik az új Halálcsillagot, nem féltem én a galaxis sorsát. Mondjuk azok után, hogy az Első Rend átlagéletkora a látottak alapján olyan 18-20 év körül lehet, nem is csodálkozom. Sokan biztos még csak most tették le az érettségit, nem várhatjuk el, hogy ezek képzett harcosokként viselkedjenek. Mindeközben az Ellenállásnál igazi rutinrókák futkosnak.

    Han Solo unkarakterisztikus halála. A fentiek miatt eleve nem értem, miért kéne ennek a hülyegyereknek a lelkét megmenteni? Plusz: miért kell minden nagy vereségnél a vesztes félnek egy szellőzőaknába, vagy valami kürtőszerű mélységbe zuhanni?

    Miért nem tudtak a forgatókönyvírók messzebbre látni: az új helyszín, találkoznak a karakterek, csata kombónál? Legalább négyszer-ötször megismétlődik a filmben és már a második-harmadik alkalomnál is kurva unalmas.

    A film közepénél, nagyjából Han Solo megjelenésével miért szabadulnak el a motivációk? Finn nem tudjuk miért dezertált (én amúgy sokáig komolyan azt hittem, hogy őt beszervezték az Első rendtől, hogy beépülve a droid nyomára bukkanjon). A kocsmában Finn egyszer csak le akar lépni, Rey azt akarja, hogy maradjon, aztán Rey akar elmenni. Hova is? Vissza arra a bolygóra, ahol Éhezők viadalásat játszott, ahol továbbra is várja a családját, akikről nem tudunk semmit, de gyanítom – a lány emlékképeire alapozva – hogy ő sem tud róluk semmit. Eleve miért nem tudtak a forgatókönyvírók relevánsabb motivációt találni a családnál. Han és Leia motivációja az, hogy a fiúkat megmentsék, Kylo René az, hogy utálja a fatert és rajong a háborús bűnös nagypapiért, Rey motivációja, hogy a családja visszajön érte, Finn amikor három mondatban elmeséli eredettörténetét szintén a családjára hivatkozik, akitől elszakították gyerekkorában.

    Így kapásból ennyi jutott eszembe. Szerintem ahogy otthoni használatra is kijön a film úgy fog exponenciálisan megnőni a kérdőjelek száma is. Ha egyetlen jelenettel kéne kifejeznem a sztori mondanivalóját azt választanám, amikor összevetik a Halálcsillagot a Csillagpusztítóval, aminek kb. annyi az értelme, hogy a Halálcsillaghoz képest BAZI NAGY! Abrams egy ilyen filmet csinált: Az ébredő Erő az Új reményhez képest BAZI NAGY! Nagyobb a fegyverbolygó, nagyobb a robbanás, több a vágás, több a szereplő, hosszabb és csöpögőbb az ellentétes oldalon álló rokonok végső összecsapása. Úgyhogy várjuk a következő részt, a BAZI NAGY Birodalom visszavág-ot.

    Azt nyilatkozta Abrams, hogy Az ébredő Erő a rajongóknak készült. Kétértelmű mondat ez: egyrészt jelentheti, hogy aki minőségi filmélményre vágyik eleve ki van zárva a buliból. De jelentheti azt is, hogy a rajongó úgy is elfogult lesz. Még ha talál is benne hibákat, azért megtalálja a maga azonosulási lehetőségeit, akárcsak Rey, aki minden régi szereplő felbukkanásakor, minden régi dolog említésekor úgy örvendezik, mint a kisgyereknek, aki megkapta a várva várt ajándékát. Abrams mintanézője ilyen. Szard le, hogy úgy baszom eléd az egészet olajfoltos újságpapírban. Star Wars, baszod! Rég éreztem magam nézőként ennyire lenézve. Kösz Abrams!

    • Krisztina77 december 30, 2015 - 21:22 #

      😀 😀 😀 😀 😀 😀
      Önálló posztot érdemelne! 🙂

  10. Kapitany december 30, 2015 - 16:39 #

    A film végén én is némileg csalódottan jöttem ki a moziból. Lehet, hogy az elvárásaim voltak túl magasak, vagy hogy a 80-as évekbeli hatást vártam, de végül is mindegy: összességében nem igazán tetszett a film. Hasonló érzésem volt, mint amikor annak idején a Hegylakóból készítettek egy harmadik részt is – mivel a másik kettő sikeres volt –, de a végeredmény sajnos csak az első rész felhígított változata lett.

    A jó oldal szereplői közül Han Solo és Csubakka párosa most is nagyon jó volt. Harrison Ford 38 évvel idősebben is jól alakította Han Solo laza karakterét, aki a változatosság kedvéért most is a hitelezői elől menekült. A néger rohamosztagos szintén jó fej volt, bár számomra egy kissé ellentmondásosnak tűnt, hogy miután első csatájában megcsömörlött a háborútól, és villámgyorsan lelépett a seregből, a későbbiekben volt bajtársait, akikkel együtt nőtt fel, simán halomra lőtte. A roncskutató csaj csinos és szimpatikus volt, de ezen túl nem sokat tett hozzá a filmhez. Leia hercegnő Solóhoz hasonlóan és őszinte sajnálatomra szintén öregebb lett pár évtizeddel, és már közel sem volt olyan szép és csinos, mint amilyennek az első három részben láthattuk. Ezen túl kicsit arra a szovjetunióbeli öreg bácsira emlékeztetett, akinek nem szóltak, hogy véget ért a világháború, és azóta is robbantgatta a vonatokat… Nem értettem teljesen, hogy miért léteznek még mindig a lázadók, miután a Jedi visszatér végén egyszer már legyőzték a Birodalmat? Az sem értettem, hogy hogyan lehet az, hogy a lázadóknak még most is csak néhány X-szárnyú vadászgépre meg egy rozzant bázisra futja?

    Az ellenfél, az Első Rend, amely a régi Birodalom romjain jött létre, viszont új Tie-vadászokkal, meg fullos csillagrombolókkal repkedett, és rohamosztagosok tömege szolgált zászlajuk alatt. Persze látszott, hogy ez már nem a régi csapat, hiszen Kylo Ren – aki számomra a roxfortos Piton professzor egy nyálasabb verziójának tűnt – és a katonákat vezető Hux tábornok többször is hatásköri vitákba bonyolódott, miközben nem is látszottak igazán döntésképesnek, mivel általában arra vártak, hogy mint mond majd a főnök, a Legfőbb Vezér. Kylo Ren-ben nem volt meg az, ami Darth Vadert félelmetessé tette, ehelyett néha rájött a hiszti, és fénykardjával szétverte a berendezést. Vader nagyúr soha nem tett volna ilyet, ő mindig gondolt a TMK-sok nehéz életére… Hux tábornokot talán Tarkin kormányzóhoz hasonlíthatnánk, de Tarkin egyértelműen jobb, fogalmazhatnánk úgy is, hogy rohadékabb volt a 77-es filmben. Ilyen vezetők mellett nem csoda, hogy a rohamosztagosok inkább leléptek a testülettől, vagy láthatóan ott sumákoltak, ahol csak tudtak. Úgy tettek nagy igyekezettel, mintha csinálnának valamit, le-föl masíroztak a bázison, miközben megpróbálták messze elkerülni a főnököket, és valószínűleg a lőgyakorlatokon sem vettek részt túl nagy lelkesedéssel (vagy a kézifegyvereik voltak hibás konstrukciók, mert célba találni ezúttal se sikerült nekik). Nagyjából arra voltak képesek, hogy súlyos veszteségek árán pár gyengén felfegyverzett és létszámhátrányban harcoló, meglepett falusival leszámoljanak.

    A történet sem volt az igazi. Jórészt a legelső, 77-es filmre emlékeztetett, de voltak benne olyan szálak is, amiket elkezdtek kidolgozni, de félbeszakadtak, és néha megjelentek olyan alakok, akikről nem lehetett tudni, hogy kicsodák is valójában.

    Az előzőekben leírtaktól függetlenül nem volt rossz a film, Star Wars rajongóknak mindenképp érdemes megnézni. A látványelemekkel sem volt semmi probléma, de egy igazán jó filmélményhez, amit egy SW-filmtől elvárna az ember, nem elegendő pusztán a látvány. Lehet, hogy a véleményem pozitív irányba módosulna, ha utánanéznék az egyéb helyeken fellelhető információknak, amelyek a Star Wars világáról szólnak, viszont így, hogy az Ébredő Erő előtt csak az eddig elkészült hat filmet láttam, és az ezekhez kapcsolódó alap SW-könyveken kívül csak néhányat olvastam, sajnos előfordultak olyan jelenetek, amelyeket nem értettem, hogy miért történnek úgy, ahogy. Ezt a problémát viszont ellensúlyozta a régi szereplők feltűnése, így a nosztalgiatényező sem volt elhanyagolható, és voltak valóban felemelő részek is a filmben.

    A folytatás talán jobb lesz…

    • Krisztina77 december 30, 2015 - 21:30 #

      Köszönöm az elemzést, Kapitány!
      Azt hiszem, egyetértünk.
      Én sem olvastam túl sok ,,kiterjesztett univerzumos” és ,,majdénmegmagyarázom”-könyvet, azt hiszem a film értékeléséhez nem is kell.

      Szóval Homérosz anélkül is fasza, hogy ismerem-e vagy sem Szophoklészt, Euripidészt és Apollodóroszt. És fordítva is. Ezek kerek egész művek, itt meg, ahogy sokan írtátok, jóval több a kérdés mint a válasz. Persze ez jó: legalább ki lehet adni a:
      ,,Majd ebből a könyvből mindent megértesz”-regényt és meg lehet csinálni a ,,Majd ebben a filmben úgyis megmagyarázom valahogy” folytatást…

      • Kapitany január 4, 2016 - 12:06 #

        Nagyon szépen megfogalmaztad azt, amit én is éreztem az egésszel kapcsolatban. Persze érthető, hogy a Star Wars egy jó márkanév, amivel mindenféle könyvet, képregényt, bögrét, rajzfilmet, játékot stb. el lehet adni, de szeretném úgy is megérteni a filmet, hogy nincs saját SW-os lángszóróm 🙂 Ez sajnos nem jött össze teljesen…

  11. bggabor január 4, 2016 - 11:35 #

    Akárhogy csűrjük csavarjuk fos volt ez a rész elejétől a végéig.

    Amikor Magyarországon bemutatták a csillagok háborúját a Vöröscsillag moziban, ebben a műfalyban nem létezett hozzá hasonló. Újszerű, izgalmas, látványos, film amit életben tudtak tartani egészen az utolsó, a történet szempontjából a harmadik részig.
    Az ingerküszöbünk azóta nagyot változott. Ebben az eppizódban semmi nem mozgatta meg az “adrenalin receptorokat” a látvány szempontjából sem.
    Nálam az új halálcsillag verte ki végleg a biztosítékot azzal, hogy ugyan képes egy egész napot leszopni energia cellaként de egy maréknyi felkelő KB annyi erő befektetéssel mint amivel én egy rakottkrumplit összedobok képesvolt megsemmsíteni azt. NAGYON GÁZ!!
    Mint az is, hogy az egész film nem állt másból mint a régi részek jeleneteinek, helyszíneinek remak-je mint ha az lett volna a cél ezzel a filmel, hogy írjanak egy emlékeztető előzetest a következő filmhez. Magam részéről én azt már nem nézem meg.

  12. zotyapappa március 4, 2016 - 18:09 #

    Sziasztok! 🙂
    Látom nagyon sokan csak kritizálni tudnak, hogy így meg úgy gyenge! Nos azoknak üzenem, hogy vegyék át a Walt Disney-től az egészet és csináljanak jobbat! 😉
    Nos nekem tetszett az új rész és várom a többit is. Veszem észre, hogy sok a vita a két központi figura körül. Kezdjük Kylo Ren-el, jedi nevén Ben Solo-val. Miért siránkozik meg ilyenek … Vívódik a fény és a sötét oldal közt. Mikor Vader maszkjához fohászkodik akkor Ő maga is mondja, hogy érzi hogy szólítja a fény és nem tudja mi tévő legyen! Mint minden részben ebben is vannak kimaradt jelenetek, mint minden epizódban amiket vagy megkapunk, vagy nem. Az a fura Snoke vezér is biztosan tudtára adta a tanítványának, hogy csak úgy adhatja át magának teljesen a sötét oldalnak ha megöli a saját apját és a film végén elhangzik: “Hozzátok ide Kylo Ren-t. Ideje befejezni a kiképzését!” Szóval még Ő sem egy teljesen kiképzett sötét harcos! Akkor ott ez a Finn. Hogyan tud vívni? Nos, mivel egy ex rohamosztagos, nyilván kaphatott némi közelharci kiképzést, nemcsak lövöldözött! Térjünk rá Rey-re! Hogyan kezdi el használni az erőt és hogyan tud vívni. Láthattuk, hogy a Jakku-n hogy leszerelte magáról a vadászokat a botjával, vagy mivel. Nekem az a gyanúm, hogy mielőtt Ren elkezdte levágni az új rendet szerintem Rey is tanonc volt és már részesülhetett némi kiképzésben. Csak maga Luke vihette el arra a sivatagos bolygóra, hogy ott éljen amíg el nem jön a fény oldalának az ideje. Meg gyanús, hogy az a narancs fejű lény és mesélt neki ezt azt és kicsit felvilágosította. Mert ugye elmondta, hogy nem jedi de alaposan ismeri az erőt. Miért ilyen erős? Kérdéses. Tuti valamelyik jedi leszármazottja. Lehet, hogy Luke gyermeke, de hallottam olyat is, hogy Obi-Wan leszármazottja. Mert ugye mikor megfogja Rey a kardot, hirtelen rengeteg emlék tör rá és megszólal egy hang: “Rey, ezek az első lépéseid!” Ez Obi-Wan volt. Cameo szerep, vagy mi a neve. Ennek utána olvastam. Legyen akárki leszármazottja, biztos sokat megtudunk majd a következő részből amit nagyon várok. 🙂 Nem kritizálni kell minden jelenetet, hogy így meg úgy “szar” meg ilyenek, hanem logikusan gondolkozni, hogy mi miért van. Különösen tetszett azért is, mert a filmben már több természet is van. Nincs benne olyan mesterséges hely, mint a Coruscant. Bátrabb, vakmerőbb pilóták, ilyen olyan beszólások. 😀 Vagy nektek jobban tetszett a második részbeli kis selyemfiúcska Anakin? Visszatérve Az Ébredő Erőre itt is többet tudhatunk ha majd meglesznek a kimaradt jelenetek, ha meglesznek! 🙂

    További kellemes napot. 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: